Araç sorgulamada yeni dönem: Artık ücretli olacak, her yıl zamlanacak!

Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenlemeyle araç sorgulama işlemleri ücretli hale getirildi. Türkiye Noterler Birliği sorgu başına 2 TL alacak, ücretler her yıl artacak. İşte muafiyetler ve yeni şartlar.
Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeyle birlikte araç sorgulama işlemlerinde önemli bir değişikliğe gidildi. Türkiye Noterler Birliği tarafından yürütülecek sistem kapsamında, araç sicil ve tescil bilgilerine erişim artık ücretli hale getirildi.
HER SORGU İÇİN ÜCRET ALINACAK
Yeni düzenlemeye göre, araç sicil ve tescil sistemi veri tabanında yer alan bilgilerin paylaşımı karşılığında sorgu veya dönen kayıt başına 2 TL ücret alınacak. Belirlenen bu tutar, her yıl yeniden değerleme oranına göre artırılacak.
KİMLER ÜCRETTEN MUAF OLACAK?
Yapılan değişiklikte bazı istisnalara da yer verildi. Gerçek veya tüzel kişiler tarafından yıl içinde aynı araç için yapılacak ilk sorgu ücretsiz olacak. Ayrıca kamu kurumları ve belediyeler bu ücretlendirmeden muaf tutulacak.
VERİ PAYLAŞIMINA YENİ ŞARTLAR
Düzenleme yalnızca ücretlendirme ile sınırlı kalmadı. Araç bilgilerine erişim için artık hukuki gerekçe şartı aranacak. Buna göre, veriyi talep eden kişi veya kurumun bir hakkın tesisi, kullanılması ya da korunması amacıyla bu bilgilere ihtiyaç duyması gerekecek.
Yeni uygulamanın, kişisel verilerin korunması ve veri kullanımının sınırlandırılması açısından önemli bir adım olduğu değerlendiriliyor.
"Araç sorgulamada yeni dönem: Artık ücretli olacak, her yıl zamlanacak!" haberi, 05 Mayıs 2026 tarihinde yazılmıştır. 05 Mayıs 2026 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.