Ankara’da toplu taşımaya yüzde 35 zam geldi: Tam bilet 35 lira!

Ankara’da toplu taşımaya yüzde 35 zam geldi: Tam bilet 35 lira!

Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi, kentte toplu ulaşım ücretlerine ortalama yüzde 35 zam yapılmasını kararlaştırdı. Yeni düzenlemeyle tam bilet fiyatı 26 liradan 35 liraya çıktı.

Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Meclisi’nin aralık ayı üçüncü oturumunda, yolcu taşıma ücretlerine yönelik kritik oylama gerçekleştirildi. Meclis Birinci Başkanvekili Ertan Işık başkanlığında yapılan toplantıda, Hukuk ve Tarifeler Komisyonu’nun hazırladığı “yolcu taşıma ücret tarifesi” raporu gündeme alındı.

AK Parti ve BBP'nin ret oylarına rağmen kabul edilen kararla, başkentte ulaşım ücretlerine ortalama yüzde 35 zam yapıldı. Yeni tarifeye göre tam bilet ücreti 26 liradan 35 liraya yükseltildi.

Oylama öncesi söz alan ABB Meclisi AK Parti Grup Başkanvekili Nihat Yalçın, alınan zam kararını eleştirerek, “Geçen ay ABB Başkanı ulaşımın ücretsiz olacağını duyurmuşken, bugün böyle bir zam kararının gelmesi mantıkla bağdaşmıyor” dedi. Yalçın, EGO otobüs fiyat artışının 2026 yılı tarifesine yönelik olduğunu belirtti.

Yalçın ayrıca Başkan Mansur Yavaş’ın “Bin yeni otobüs alacağız” sözünü hatırlatarak, bu konuda Meclis’te gerekli tüm kararların destekçisi olacaklarını ifade etti. “Sayın Mansur Yavaş’ı verdiği sözleri yerine getirmeye davet ediyoruz. Ulaşım zammına onay vermeme gerekçemiz de budur” diyerek açıklamasını tamamladı.

 

"Ankara’da toplu taşımaya yüzde 35 zam geldi: Tam bilet 35 lira!" haberi, 12 Aralık 2025 tarihinde yazılmıştır. 12 Aralık 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.