ABD İran yaptırımlarında 18 hedef daha: Oyun bozuluyor

ABD İran yaptırımlarında 18 hedef daha: Oyun bozuluyor

ABD Dışişleri Bakanlığı, İran’ın daha önce uygulanan yaptırımları delmesine yardımcı oldukları gerekçesiyle 18 kişi ve kurumu yaptırım listesine ekledi. Listede finans ve bilişim alanındaki şirketler ile İran güvenlik güçlerinin internet kısıtlamalarına destek veren bir kuruluş da yer alıyor.

ABD, İran’ın yaptırımlardan kaçınmasına olanak tanıyan kişi ve kuruluşlara karşı yeni yaptırımlar uygulamaya başladı. Yaptırım listesine alınan hedefler arasında özellikle finans sektörü ve bilişim teknolojileri alanında faaliyet gösteren şirketler bulunuyor. Bu kuruluşların, İran’ın uluslararası yaptırımları delmesine yardım ederek yasa dışı gelirlerin ülkeye getirilmesini kolaylaştırdığı belirtildi.

İRAN GÜVENLİK GÜÇLERİNİN İNTERNET KISITLAMASINA DESTEK

Yaptırımlar kapsamında dikkat çeken isimlerden biri, İran güvenlik güçlerinin halkın internet erişimini engellemesine katkı sağlayan bir bilişim şirketi oldu. ABD Dışişleri Bakanlığı, bu tür desteklerin yaptırımların aşılmasına yönelik önemli unsurlar olduğuna vurgu yaptı.

ABD’NİN YAPTIRIM POLİTİKASINDAKİ KARARLILIK

Açıklamada, ABD yönetiminin İran’ın yaptırımları delme çabalarına karşı kararlı bir mücadele içinde olduğu ifade edildi. Özellikle yasa dışı yollarla elde edilen yabancı gelirlerin ülkeye geri getirilmesinin engellenmesinin hedeflendiği kaydedildi.

ABD’nin İran’a yönelik yaptırımlarını genişletmesi, bölgesel ve uluslararası finans ile bilişim alanındaki iş birliklerine yönelik baskıyı artırırken, yaptırımları delme girişimlerine karşı kararlı duruşun sürdürüleceği sinyalini veriyor.

"ABD İran yaptırımlarında 18 hedef daha: Oyun bozuluyor" haberi, 08 Ağustos 2025 tarihinde yazılmıştır. 08 Ağustos 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.