43 Yıllık Otomotiv Devi İflas Etti: Her Aracı Bir Servet Değerindeydi!

Alman lüks otomobil üreticisi Isdera, 43 yıl sonra iflas etti. Porsche'nin eski mühendisi Eberhard Schulz tarafından kurulan şirket, 620 beygir gücündeki Mercedes motorlarına sahip araçlarıyla ünlüydü. Her bir aracın maliyeti ise 400 bin Euro (17 milyon TL) civarındaydı.
Alman lüks otomobil markası Isdera, 43 yıl süren yolculuğuna son verdi. Saarbrücken Bölge Mahkemesi'ne yapılan iflas başvurusu, otomotiv dünyasında büyük yankı uyandırdı.
1982 yılında Porsche'nin eski mühendisi Eberhard Schulz tarafından kurulan şirket, "stil, tasarım ve yarış için mühendislik ofisi" sloganıyla zarif ve güçlü otomobilleriyle tanınmıştı. Ancak, yüksek üretim maliyetleri ve dar bir müşteri kitlesi nedeniyle ticari başarıya ulaşamadı.
Isdera, seri üretim yerine sınırlı sayıda özel üretim araçlar sunmayı hedeflemişti. Her biri 400 bin Euro (yaklaşık 17 milyon TL) değerinde olan bu araçlar, 620 beygir gücüne kadar Mercedes motorlarıyla donatılmıştı. Commendatore, Imperator ve 116i gibi modeller, otomobil tutkunları için hayal aracı haline gelmişti. Ancak, Schulz’un mükemmeliyetçi tasarım felsefesi, yüksek maliyetler nedeniyle sürdürülebilir olmadı.
85 yaşındaki kurucu Eberhard Schulz, bir röportajında "Seri üretim yerine eşsiz araçlar yaratmak istedik" demişti. Şirket, otomotiv sektörüne katkıda bulunmaya çalıştı, ancak finansal zorluklar iflası kaçınılmaz kıldı.
Isdera’nın iflası, lüks otomobil sektöründe niş markaların karşılaştığı zorlukları bir kez daha gözler önüne serdi. Markanın efsanevi modelleri hala koleksiyoncular için değerli olsa da, sektör uzmanları, niş üreticilerin ayakta kalabilmesi için yenilikçi finansman çözümlerine ihtiyaç duyduğunu belirtiyor.
"43 Yıllık Otomotiv Devi İflas Etti: Her Aracı Bir Servet Değerindeydi!" haberi, 21 Nisan 2025 tarihinde yazılmıştır. 21 Nisan 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

YORUM YAZ
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.