1 milyar 500 milyon dolara mal olan Osmangazi Köprüsü'ne 15 milyar dolar ödenecek!

1 milyar 500 milyon dolara mal olan Osmangazi Köprüsü'ne 15 milyar dolar ödenecek!

Osmangazi Köprüsü'nün yapım maliyeti 1,5 milyar doları bulurken, 2036'ya kadar geçiş ücretleriyle 15 milyar dolardan fazla ödeme yapılacak. Şirket, araç başına geçiş ücretiyle kazanç sağlarken, Hazine garantili ödemelerle bu yükü karşılıyor. Köprüden geçiş ücreti şu anda 795 TL.

Osmangazi Köprüsü, 1,5 milyar dolarlık yapım maliyetine rağmen, 2036 yılına kadar toplamda 15 milyar doları aşan bir ödeme yükü oluşturacak. Köprüden geçen araçlar, 795 TL’lik geçiş ücreti öderken, geri kalan tutarı Hazine garantili ödemelerle karşılıyor.

Osmangazi Köprüsü’nün yapım maliyeti 1 milyar 500 milyon doları bulurken, toplamda 15 milyar dolardan fazla bir ödeme yapılacağı belirtiliyor. Bu devasa projede, 2036 yılına kadar köprüyü işleten Otoyol Yatırım A.Ş., geçiş ücretleriyle kazancını sağlıyor. Şu anda, köprüden geçen araçlar 795 TL ödüyor. Ancak, köprünün yapım maliyeti çoktan aşıldı ve garanti ödemeleri, yatırımları fazlasıyla karşılamış durumda.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, köprünün yapım maliyetini 1 milyar 480 milyon dolar olarak açıklasa da, şirketin kazancı Hazine tarafından yapılan garantili ödemelerle devam ediyor. Köprüyü işleten konsorsiyum, inşa edilen 426 kilometrelik otoyolun en kritik noktası olan Osmangazi Köprüsü'nü 2036 yılına kadar işletmeye devam edecek.

Yıllık enflasyon oranlarına göre köprü geçiş ücreti, 35 dolardan 55 dolara yükseldi. Bu artış, sürücüler için 795 TL'lik geçiş ücretine ek olarak, Hazine tarafından tamamlanıyor. İlgili sözleşmeler nedeniyle, garantili geçiş sayıları tutturulmasa bile Hazine, geçiş ücretinin yüzde 72’sini karşılamak zorunda. Sonuç olarak, proje, aslında sürücülerden çok Hazine’nin cebinden çıkacak bir ödeme yükü doğuruyor.

"1 milyar 500 milyon dolara mal olan Osmangazi Köprüsü'ne 15 milyar dolar ödenecek!" haberi, 18 Ocak 2025 tarihinde yazılmıştır. 18 Ocak 2025 tarihinde de güncellenmiştir.

Melike Aktaş Editör

YORUM YAZ

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.